نقد بازی دراکولای بی دندان (جدید) DRACULA ORIGIN

توضیحاتی مختصر و مفید :

رمان پر فروش برام استوکر منبع الهام فیلم ساز های زیادی بوده است که در بین آنها باید به شاهکار بی نظیر فرانسیس فورد کاپولا اشاره کرد. در سال ۲۰۰۰ کمپانی دریم کچر, بازی ماجرایی دراکولا را وارد بازار کرد که با استقبال زیادی روبرو شد.

 

شما میتوانید این نقد زیبا را در ادامه ی مطلب بخوانید.

یک سال بعد با عرضه کردن نسخه دوم این بازی, کتاب دراکولا برای بازی های رایانه ای بسته شد تا اینکه ادونچر کمپانی تصمیم گرفت جان تازه ای به این اشراف زاده ترانسیلوانیا بدهد. با دیدن پسوند ORIRIGN ممکن است فکر کنید بازی به رمان استوکر وفادار است.اما با وارد شدن به محیط اصلی بازی متوجه خواهید شد دراکولای ۲۰۰۸ فاصله ی زیادی با نمونه ی اصلی اش دارد.

نقد اصلی بازی :

شما نقش پرفسور ون هلسینگ را دارید که در تلاش است تا جلوی نقشه های نه چندان شیطانی دراکولا برای بازگرداندن معشوقه را بگیرد. گرافیک شماره جدید دراکولا عالی است. این اولین نکته ای است که در برخورد با بازی متوجه میشوید. اغراق نخواهد بود اگر بگویم گرافیک دو و نیم بازی یک سر و گردن از تمام ادونچر هایی که تا به حال بازی کرده اید بالاتراست.در حالی که محیط بازی دو بعدی به نظر میرسد و دروبین در حال لوکیشن مکان ثابتی دارد. اما ریزه کاری ها در جای جای صفحه دیده میشوند. از حرکت نور شمع ها گرفته تا پرواز پرندگان در آسمان,فضای بازی در عین سکون, زنده است.

بیشتر مکان ها در بازی با دست طراحی شده اند یا رنگ آمیزی آنها با دست انجام شده تا به اتمسفر کلاسیک و ترسناک بازی کمک کرده باشند.مدل کاراکتر ها بی نقص نیست و حرکتشان هم بی عیب از کار در نیامده اما ORIGIN در مقایسه با بازی های ماجرایی که تا به حال دیده اید یک انقلاب در تکنیک محسوب میشود.همه ی ما میدانیم که در بازی های ماجرایی گرافیک در اولویت آخر است و حرف اول را معماها و داستان میزنند.

دراکولا در بیشتر مواقع موفق میشود تا چالش های بسیار خوبی را سر راهتان قرار دهدتا حدی که چند ساعت ابتدایی بازی شما را آنچنان به شور و هیجان می آورد که نمیتوانید از پشت PC بلند شوید.بازی دراکولا از همان شماره اول شهرتش را بیشتر مدیون معما های منطقی بسیار خوبش بود که بدون داشتن قلم و کاغذ قادر به حل آنها نبودید.خوشبختانه در این شماره هم نیز سر و کله زدن با معما های منطقی زمان زیادی را به خود اختصاص داده است.البته" همه چیز را رو همه چیز امتحان کن " ّهم در بین این معماهای منطقی گنجانده شده.

تا از یکنواخت بودن بازی بکاهد,در بسیاری از موارد پس از اینکه چند آیتم را با هم ترکیب کردید و نتیجه عجیب آنرا دیدید مطمئن میشوید سازندگان شما را سرکار گذاشته اند! داستان خوب و محیط ترسناک دراکولا را از یک بازی ماجرایی پیکسلی نجات میدهد.اشتباه نکنید, این عبارت جمله قصاری است که گیم اسپات در مدح بازی دراکولا گفته که اگر به هر جای آن نگاه کنیم یک اشتباه بزرگ میبینیم.


سیستم مورد نیاز CPU:2.4GHz,VGA:256MB,RAM:1GB
پلت فرم PC
تهیه کننده Adventure Company
سازنده Frogwares
سبک ماجرایی اشاره و کلیک
بازی ها مشابه Overclocked
درجه بندی سنی

۱۵ سال به بالا

**** کاری از گروه گیم اسپات . بلاگ اسکای . کام ******************

 

نظرات 1 + ارسال نظر
ARKENTOS چهارشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:18 ب.ظ http://WWW.ARKENTOS-GAME.BLOGFA.COM

وبلاگت با حاله راستی بیا باهم کار کنیم بهتره راستی تو چند سالته ؟
منتظر جواب سریع من نباش چون فعلا نیستم
منتظر جواب درخواستم هستم حتما قبول کن

سلام دوست عزیز من همکاریه شما رو قبول میکنم در ضمن من 15 سالمه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد