پیش نمایش بازی Mirror’s Edge

برای خواندن پیش نمایش به ادامه مطلب بروید

Mirror’s Edge بازی اکشن اول شخص ماجراجویی شرکت EA Digital Illusions CE است که برای پلتفورم های PS3 ،X360 و PCهای مبنی بر سیستم عامل ویندوز در دست ساخت می باشد. این بازی که اولین بار در تاریخ 10 جولای 2007 توسط Electronic Arts معرفی شد، به صورت همزمان بر روی هر سه پلتفورم در نوامبر امسال عرضه خواهد شد.
با وجود ادامه دادن به ساخت بازی Battlefield، DICE قصد ساخت بازی جدید و جذابی را دارد که تا به کنون در کارنامه ی این شرکت وجود نداشته است. در تاریخ جوئن 2007 مشخص شد که DICE در حال کار بر روی عنوانی به نام Mirror’s Edge است. در تاریخ 10 جوئن 2007 بازی به صورت رسمی از طرف EA معرفی شد که در فوریه 2008 در نمایشگاه GDC در San Francisco اولین نمایش از گیم پلی بازی به نمایش گذاشته شد.


بازی در شهری خیالی و مدرن که آسمان و خیابان های آن همیشه تمیز و ساکت است
جریان دارد؛ شهری مرده که توسط رژیمی دیکتاتوری حکومت می شود. این رژیم تمامی شهروندان شهر را بدون هیچ اجازه ای تحت نظر دارد و مردم هیچ آزادی عملی در آن ندارند. در چنین دنیایی که تمام ارتباطات آن کنترل می شود تنها راه رساندن پیغامی به صورت محرمانه به طرف مقابل استخدام قاصد هایی است که Runner نامیده می شوند تا بتوانند پیغام را به طور مستقیم به دست طرف مقابل برسانند.
شخصیت اصلی بازی دختری به نام Faith است. داستان در مورد Faith و کشمکش های او برای نجات دادن خواهرش از دولتی فاسد است. خانواده ی او در طی اعتراضی که از دولت کرده بودند کشته شده اند و این دختر در خیابانهای شهر بزرگ شده است تا اینکه تبدیل به یک runner شد. Faith یاد گرفته است که نباید به روی ارتباطات مدرن حساب کرد چرا که پلیس تمام گفت و شنودهای آنها را استراق سمع خواهد کرد. Faith ضمن اینکه برای نجات خواهرش تلاش می کند به عنوان یک runner وظیفه دارد پیام های محرمانه ای را به افرادی که قصد مقابله با دولت را دارند تحویل دهد که در این راه گرفتار اتفاقاتی نیز می شود و باعث تعقیب او توسط دولت دیکتاتوری می شود. راهنمای Faith شخصی مرموز و مبهمی به نام Mercury است که به Faith برای چگونگی مقابله با ماموران دولت کمک می کند.
هدف Mirror’s Edge ایجاد ارتباط فیزیکی بهتر و عمیق تر با محیط و آزادی عمل بیشتری در محیط وسیع این بازیست که تاکنون در هیچ گونه از بازی های شخص اول دیده نشده است. در بازی با استفاده از نزدیک بودن دوربین به کاراکتر و حرکات او، حس واقعی بودن در حرکات بهتر القا می شود مثلاً زمانی که کاراکتر به سرعت در حال دویدن است دوربین تکان هایی را به سمت بالا و پایین خواهد داشت، همچنین زمان معلق بودن کاراکتر و یا پشتک زدن او دوربین حالتی چرخشی و معلق را خواهد داشت. به علاوه حرکات دست ها و پاهای Faith نیز کاملاً دقیق کار شده است به عنوان مثال برای انجام پرش های بلند دویدن، تکان خوردن دست ها، افزایش طول گامها و چرخش و نامتعادل بودن دست ها بیانگر این ظرافت و دقت است.

با تمرکز زیادی که بر روی حرکات وجود دارد، می توان زنجیره ای از حرکات آکروباتیک را در این بازی به وجود می آورد. خطا و اشتباه در حین انجام این حرکات باعث از دست رفتن تعادل
Faith می شود. برای اینکه بازیباز بتواند زنجیره ای از حرکات را خلق کند سیستمی به نام Runner Vision در بازی گنجانده شده است که محیط را همانطوری که یک Runner (دونده) آن را میبیند به نمایش می گذارد و باعث می شود بازیباز بلافاصله مسیر های فرار را تشخص دهد و حرکات پی در پی ای را انجام دهد. این سیستم همچنین ابزاری را که در محیط به درد بازیباز می خورد را به صورت Highlight نشان میدهد به عنوان مثال لوله ها، دست اندازه ها و درهایی که می توان به آنها وارد شد.
باید توجه داشت که همیشه این روش بهترین مسیر را مشخص نمی کند چراکه با پیش رفتن در بازی و ماهرتر شدن بازیباز این سیستم نیز ابزارهای مخفی کمتری را به نمایش میگذارد، البته خود بازیباز نیز می تواند این سیستم را به طور کامل غیر فعال کند. همچنین این سیستم می تواند باعث ایجاد معماهایی در ذهن بازیباز شود که کدام مسیر را برای رسیدن به مقصد انتخاب کند. سیستم کمکی دیگری به نام زمان عکس العمل (Reaction Time) نیز در بازی وجود دارد که این فرصت را به بازیباز میدهد که تصمیم بگیرد به کدام نقطه برود بدون اینکه زمانی را از دست بدهد.
کاراکتر بازی می تواند اسلحه نیز حمل کند. O’Brien (تهیه کننده ی این بازی) تاکید کرد که: "این یک بازی اکشن – ماجراجویی است، ما این بازی را یک بازی شوتر محض نخواهیم ساخت، تمرکز ما به روی تفنگ نیست، بلکه به روی خود فرد است." تمرکز بیشتر گیم پلی بازی بر روی این است که بازیباز بهترین روش ممکن را برای طی کردن محیط بازی انتخاب کند. اسلحه ممکن است از طریق خلع سلاح کردن دشمنان به دست بیاید. اما زمانی که خشاب شما خالی باشد، باید اسلحه را دور بیاندازید چرا که حمل اسلحه اضافی و سنگین باعث کند شدن حرکت کاراکتر شما می شود. با وجود این سازندگان ادعا کرده اند که میتوان تمام بازی را بدون شلیک حتی یک گلوله انجام داد.
بازی از موتور UE3 به جای موتور جدید خود شرکت DICE که Frostbite Engine نام دارد استفاده می کند به این دلیل که Mirror’s Edge قبل از کامل شدن FE در دست ساخت بود. سیستم جدید نوری نیز برای متمایز و برجسته کردن و شفافیت رنگ های هنری Mirror’s Edge نیز توسط Illuminate Labs که وابسته به استودیوی DICE است به موتور UE3 اضافه شده است.

رنگ ها در این بازی به صورت شفاف و درخشان هستند و حالت خاصی را به بازی داده اند. بازی برای انجام طیف وسیعی از حرکات همانند سرخوردن به زیر بشکه ها، جست و خیز کردن و آزادی بیشتری در انجام حرکات متفاوت از بازی های دیگر اول شخص است.
همچنین نبود HUD در بازی این امکان را می دهد که دست و پاهای کارکتر در صفحه به هنگام انجام حرکات مختلف، بهتر مشخص باشد.

گذشته از رنگ سفید؛ چهار رنگ اصلی مشکی، قرمز، آبی و زرد به همراه رنگ نارنجی نیز در بازی وجود دارد ولی از رنگ سبز در محیط شهر خبری نیست و درخت ها و سبزه ها به رنگ سفید هستند که این امر به مرده بودن و مطروکه بودن اتمسفر بازی کمک می کند. رنگ خاکستری هم در بازی استفاده نشده است گویا به این دلیل که بازی Mirror’s Edge را از باقی بازی های دیگر متمایز کند. از آنجایی که HUD از بازی حذف شده است رنگ بازی نشان دهنده میزان سلامتی Faith نیز هست به طوری که هنگام زخمی شدن او رنگ دنیای بازی نیز تغییر می کند.

به هر حال Mirror’s Edge به عنوان یک بازی اول شخص سراسر نوآوری و نبوغ است و زیبایی های بسیاری را با خود به همراه دارد و می تواند به بازی موفقی از سوی سازنده ی سری بازی های موفق Battlefield تبدیل شود. این بازی در 11 نوامبر امسال برای PC ، PS3 و X360 روانه ی بازار می شود.


 نوشته شده توسط : Metal Gear Solid 4 در تاریخ : 28/08/2008. بازدید: 512.
  مشاهده صفحه 1 از 1  
  نظرات
شما اجازه ارسال نظر را ندارید. لطفا عضو شوید یا با نام کاربری خود وارد سایت شوید.


آخرین اخبار

  عرضه L.A. Noire برای X360 ؟
Tom Crago در پایان صحبت هایش اعلام کرد که این بازی برای دو کنسول X360 و PS3 عرضه می شود. این در حالیست که تا پیش از این L.A. Noire تنها برای کنسول PS3 تایید شده بود. ...
  جزئیات مربوط به DLC بازی GRID
امروز Codemasters به عنوان سازنده و منتشر کننده ی این بازی اعلام کرده است که قصد دارد تا قبل از پایان سال 2008 میلادی یک DLC تحت عنوان 8 Ball برای این بازی منتشر کنند ...
  تاریخ انتشار PoP مشخص شد
بالاخره Ubisoft تاریخ انتشار عنوان Action Adventure و پرطرفدار خود یعنی Prince of Persia را اعلام کرد. این بازی در تاریخ 2 December برابر با 12 آذر امسال ...
  EA از خرید Take 2 منصرف شد
از 7 ماه پیش تاکنون کمپانی بزرگ و ثروتمند EA تصمیم به خرید کمپانی Take-Two گرفت و پیشنهاد 2 بیلیون دلاری را برای بدست آوردن این کمپانی داد ...
  جزئیاتی جدید از Mirror’s Edge
نسخه‌ی PS3 بازی دارای محتوایی اضافی و انحصاری است که کاربران می‌توانند آن را از طریق PSN دانلود کنند. همچنین سیستم مورد نیاز نسخه‌ی PC نیز اعلام شد ...
  Crysis Warhead تکمیل شد
EA رسماً در وب‌سایت خود اعلام کرد که Crysis Warhead و Crysis Wars(بسته‌ی چند نفره‌ای که همراه Warhead عرضه می‌شود) آماده‌ی انتشار هستند ...

آخرین ارسال های انجمن
RE: xbox360 vs ps3
     توسط : Siyamak | پاسخ ها : 2
گالری آواتارهای سایت
     توسط : Darkman | پاسخ ها : 0
RE: .: سرباز :.
     توسط : Masoud16ahm | پاسخ ها : 19
RE: تاریخ عرضه ی بازی ها
     توسط : Nomad | پاسخ ها : 2
RE: .: سرباز :.
     توسط : Nomad | پاسخ ها : 19
RE: .: سرباز :.
     توسط : Masoud16ahm | پاسخ ها : 19


نوشته شده توسط amir ساعت 18:03 موضوع مطلب :‌ بخش نقد و بررسی

لینک ثابت | نظرات (0)


This Template Designed By Theme.MihanBlog.Com And Davood Jafari

 

مدیریت
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد